21. september 2009

Gode mammakjøp

Nå er det en liten stund siden jeg selv var gravid, men jeg har lyst til å skrive litt om mammaklær likevel. Babyboomen ser jo bare ut til å fortsette, og jeg kjenner mange med kul på magen.

Selv gikk jeg i mine vanlige klær ganske lenge. Det gikk fint, så lenge jeg ikke valgte de trangeste jeansene. Da jeg omsider så meg nødt til å kjøpe litt mammaklær, gikk jeg litt på Lindex, litt på H&M, og litt i spesialbutikker à la Svangerskapet på Majorstuen.

Jeg foretrakk Lindex sin mammakolleksjon, MOM, framfor MAMA fra H&M. Passformen var rett og slett bedre. Hederlige unntak fantes selvsagt, men jeg var generelt sett mer fornøyd med Lindex.

Her er en liste over mine beste kjøp:
  • Mamma-singletter i bomullstretch, en svart og en hvit: Jeg brukte disse under mine vanlige topper og gensre, og kunne dermed bruke klærne mine lengre. Singlettene kunne dras godt nedover den voksende magen. Kjøpte også en enkel, brun T-skjorte i mammafasong, som gjorde samme nytten.
  • Duffelcoat: Genial vinterjakke! Denne brukte jeg hele vinteren, og hadde god plass til magen. Den ble kjøpt i en vanlig klesforretning, og jeg har også brukt den mye etter svangerskapet. Fasongen er rett og vid, og passer både til skjørt og bukser. Ikke går den av moten heller.
  • Poncho: Også denne ble kjøpt i en vanlig klesforretning. Fin å bruke i stedet for ytterjakke når det blir varmere i været.
  • Jeans fra Lindex: Uunnværlige! Jeg valgte jeans som gikk over magen, syntes de var mer behagelige enn de lavere modellene.
MAMA-kolleksjonen til H&M kan kjøpes på nettet, på hm.com.

Ingen kommentarer: